Filmska kritika

Kako sam vec naveo na prethodnoj stranici,film American baeuty je dobio 5.oskara sto uvek ne mora da znaci da je filmska kritika najbolja.Naime u danasnjoj filmskoj industriji,veliki broj filmova uspeva,a pod ovim podrazumevam ukupnu gledanost,otvaranje sedmice i prolaz kod neadekvatnih kriticara.FIlm ne mora da dobije svu dobru kritiku da bi dobio oskara ili nominaciju za isto.Veliki buceti,dobre glumacke postave ne mogu da ne naprave dobre prolaze kod publike,ali da bi dobio odlicnu ocenu kriticara moraju da se poklope mnoge stvari.Dobra rezija i scenario su obavezni,dobar sklad glumaca sa svojim likovima sto podrazumeva dobar kasting glumaca,jer reziser mora da prepozna glumca i da liku pridoda takvu prirodu,koja ce se podudariti sa prirodom glavnog lika.Ono sto je karakteristicno za ovaj film je to da je on oznacen kao film buducnosti,i to ne kao film pun pirotehnike i specijalnih efekata,vec kao film koji ce predstevljati prototip za savrsen sklad glumaca,rezije i neceg tako retkog u danasnjim filmovima,duha koji donosi svu slavu.Nije postojao gotovo ni jedan kriticar koji je da prosecnu ocenu za ovj film,a veliki broj njih je kazao da je to prakticno i nemoguce jer film daje tako jasnu poruku svima i skida maglu sa celokupne americke svakodnevnice.Film koji je naterao ljude da se zapitaju kuda vodi ova duhovna stagnacija,i da li je nesto materijalno i nesto takvo kao sto je poslovni uspeh moze da zameni zadovoljenje duha.Katastrofalne posledice koje ce zadesiti svo covecanstvo ako se ne zapitamo kud i kako to mislimo da nastavimo.Najavio sam da cu da detajlno objasnim psiholosko stanje Jane i nje odnos sa njenim deckom.Ovo nisam obradio na prethodnoj stranici jer njena osecanja i emocije kao sto su mrznja, ljubav, strast,strah,nesigurnost i zelja za ubistvom svo oca zahteva jednu detaljnu analizu.Njen odnos sa svojim ocem je zaista cudan i produkt je dugogodisnjeg nagomilavnja problema i komleksa koji nisu smeli da budu zanemaren.Ona je izgubljena i to nije nikakvo cudo jer problemi kojima ona podleze su zaista veliki i ona je morala da podlegne necem drugom. Sva sreca da nije podlegla samoubistvu ili drogi,ali je razmisljala o tome.Stvarno je dobro podnela sve to jer u porodici nije imala nikakvu podrsku.Film je dobio naziv Americka ljepota jer daje jasnu poruku celom svetu da trebamo malo vise da obratimo paznju na sebe i na druge ljude jer je to jedini nacin da prezivimo i mi a i nasa duhovna strana.

HOME PAGE